Ambasadorzy akcji „Movember” - ZAKSA w Odrzańskich Ogrodach
W niedzielę 20 listopada 2016 r. podczas finału Męskiego Tygodnia w Odrzańskich Ogrodach zawodnicy ZAKSY spotkali się z mieszkańcami Kędzierzyna-Koźla oraz okolic. Wszystko w ramach akcji „Movember”, którego ambasadorem w Polsce jest kędzierzyński zespół.
Już od kilku lat listopad to miesiąc projektu „Movember” na całym świecie. Głównym celem akcji ma być podniesienie społecznej świadomości i zwrócenie uwagi na temat typowo męskich schorzeń. Do projektu mającego na celu zachęcania mężczyzn do zadbania o zdrowie, poprzez udział w badaniach profilaktycznych włączyli się również zawodnicy ZAKSY Kędzierzyn-Koźle. Organizatorem akcji „Movember” w Polsce jest Fundacja „Kapitan Światełko”.
Poparcie ZAKSY dla akcji „Movember” można było zauważyć już na początku miesiąca, kiedy wielu z naszych zawodników pojawiając się na boisku zaprezentowało specjalnie zapuszczone wąsy. Również podczas spotkania – siatkarze mistrza Polski zwracali uwagę na istotę problemu, zachęcając mężczyzn do badań profilaktycznych i dodając, że sami skorzystają z badań. – W akcję „Movember” jestem zaangażowany już trzeci rok i cieszę się, że w tym roku także ZAKSA zdecydowała się na wsparcie projektu. Postanowiłem zapuścić wąsy, żeby sprowokować rozmowy o raku prostaty i konieczności przeprowadzania badań – mówi kędzierzyński atakujący, Dawid Konarski.
Na potwierdzenie wsparcia dla akcji „Movember” zawodnicy mistrza Polski w niedzielne popołudnie pojawili się w Galerii Odrzańskie Ogrody. Fani siatkówki i kędzierzyńskiego zespołu mogli się spotkać z Benjaminem Toniuttim, Kevinem Tillie i Łukaszem Wiśniewskim oraz z Dawidem Konarskim, Rafałem Buszkiem, Grzegorzem Boćkiem i z trenerem Ferdinando de Giorgi.
Akcja Męski Tydzień przeprowadzana w ramach projektu „Movember” w Odrzańskich Ogrodach trwała od 14 do 20 listopada, podczas dnia finałowego mężczyźni mogli skorzystać z fachowego, bezpłatnego badania na miejscu. Z tej możliwości skorzystało kilkudziesięciu mężczyzn, poza badaniem na specjalnie przygotowanej z tej okazji wyspie panowie mogli porozmawiać ze specjalistami i dowiedzieć się więcej na temat typowo męskich schorzeń, diagnostyki i wagi profilaktyki.
W ramach wsparcia dla projektu zawodnicy ZAKSY wzięli również udział w nagraniu spotów reklamowych, propagującego badania profilaktyczne.
Powrót do listy