Ary Graça - szukamy nowych rozwiązań
Po wyborze we wrześniu 2012 roku na prezydenta Międzynarodowej Federacji Piłki Siatkowej (FIVB Ary Graça obiecał, że rozpocznie modernizację i zmianę obowiązujących dotychczas reguł rządzących siatkówką i światową federacją.
- Aby nasza dyscyplina była bardziej atrakcyjna i przyciągała jeszcze więcej fanów, rewizja obowiązujących zasad i przepisów jest nieuchronna - powiedział. - W tym celu pracujemy z ekspertami i staramy się znaleźć nowe rozwiązania w niektórych aspektach meczu tak jak na przykład polepszenie koordynacji na wszystkich światowych poziomach rozgrywek oraz aby nasz sport był jak najbardziej atrakcyjnych na widzów. Przystosowanie i użycie możliwości nowych technologii, takich jak system wideoweryfikacji, pomogą zawodnikom mieć jeszcze większą pewność tego, co robią w czasie meczu.
- Jakie działania podejmuje FIVB, aby popularyzować siatkówkę na świecie? - Chcielibyśmy, aby poprzez rozszerzenie naszych strategii marketingowych, reklamowych i komunikacji, siatkówka była bardziej zauważalnym sportem. Naszym celem jest zapewnienie zintegrowanego i kompleksowego programu zarówno dla sponsorów, jak i nadawców, aby mieć pewność, że wszyscy zmierzamy do wspólnego celu - powiedział.
Wymaga to silnej współpracy z nadawcami na całym świecie, z którymi chcielibyśmy dostarczyć wszystkim odbiorcom produkt najwyższej jakości. Razem poszukujemy najlepszego formatu, który wierzymy, przyniesie korzyści zarówno sportowcom, jak i fanom, którzy będą mogli być bliżej siatkarskich akcji.
FIVB przywiązuje ogromną wagę do mediów społecznościowych. Są one częścią wspomnianego wyżej planu. – Pozwoli to na zwiększenie rzeszy fanów siatkówki. Komunikujmy się z młodymi ludźmi w ten sam sposób, w jaki oni komunikują się między sobą. Media społecznościowe wznoszą nas na nowy poziom relacji z sympatykami naszej dyscypliny na całym świcie – powiedział szef FIVB.
- Ważne jest także, abyśmy znaleźli sposoby promocji wydarzeń organizowanych przez federacje poszczególnych kontynentów i krajów, tak aby nasza dyscyplina zaczęła więcej znaczyć wśród lokalnych społeczności. Mamy teraz możliwość wykorzystania igrzysk olimpijskich w 2016 jako platformy, na której będziemy opierać promocję siatkówki przez najbliższe cztery lata - dodał.