Borussia Dortmund w Polsce!
Swój udział w XII Dniach Marketingu Sportowego potwierdził Benedikt Scholz, współtwórca imponującego sukcesu jednego z największych klubów piłkarskich w Europie.
Przy okazji kolejnego spotkania polskich i zagranicznych ekspertów branży sportowejw Centrum Olimpijskim w Warszawie 6 i 7 marca,menadżer ds. rozwoju Borussii Dortmundomówi najważniejsze aspekty realizacji polityki wobec kibiców, którama decydujący wpływ na wizerunek klubu i jego tożsamość.
Niemiecka Bundesliga to nie tylko rozgrywki na najwyższym poziomie, ale również doskonałe wzorce biznesowe, które systematycznie monitorowane, stają się przykładem dla klubów sportowych dążących do zrównoważonego rozwoju. Wystąpienie Benedikta Scholza na XII Dniach Marketingu Sportowego to doskonała okazja do zaczerpnięcia wiedzy o tym, jak budować trwałe relacje z fanami, a jednocześnie wykraczać poza standardową strategię ograniczającą się do działań na stadionach.
Bundesliga zrobiła olbrzymi postęp organizacyjny w ostatnich latach. To liga z największą frekwencją na świecie, a rosnącą liczba polskich piłkarzy sprawia, że strategia marketingowa ukierunkowana zostaje również na nasz kraj. – powiedział Piotr Matecki organizator Dni Marketingu Sportowego.
Borussia Dortmund, która jeszcze 10 lat temu stała na skraju bankructwa, obecnie notuje coraz większy wzrostzapewniając sobie stabilizację finansową.Zmiana sposobu zarządzania, a w szczególności elastyczna polityka wobec kibiców sprawiła, że sytuacja klubu uległa znacznej poprawie.W ubiegłym sezonie Borussia mogła pochwalić się drugą najwyższą frekwencją w Europie na stadionie, który średnio odwiedzało 80 tysięcy widzów oraz rekordową sprzedażą karnetów szacowaną na 54 tysiące.Wewnętrzne działania klubu zostały doceniane również przez zagranicznych ekspertów. Za akcję From Borusssia with Love, klub otrzymał prestiżową nagrodę Sports Marketing Award 2014.
Jakie działania podjąć, aby osiągnąć sukces na miarę Borussii Dortmund oraz w jaki sposób wykorzystywać potencjał kibiców do budowy tożsamości klubu? Na te i inne pytania odpowiedzą światowi eksperci i uczestnicy XII Dni Marketingu Sportowego – rejestracja na stronie www.dms.sportwin.pl.
Wśród gości specjalnych ponadto:
• Lesa Ukman, IEG, Chief Insights Officer
• Thimon de Jong, Whetston, CEO & Keynote speaker
• Frank Bohmann, DKB Handball-Bundesliga, Chief Executive Officer
• Bettina Kuperman, Impact 34, Chief Executive Officer
• Matt Rogan, Two Circles, Managing Director & Co Founder