Dziękujemy mediom za udany sezon 2021/2022
Tegoroczny sezon był wyjątkowy pod względem liczby publikacji medialnych na temat PlusLigi. W imieniu Polskiej Ligi Siatkówki S.A. oraz klubów serdecznie dziękujemy wszystkim dziennikarzom i deklarujemy, iż nadal będziemy starać się, by ułatwić pracę ludziom mediów. Podziękowania dla PLS wpłynęły nawet od dziennikarzy z włoskiej Serie A, gdzie wysyłaliśmy dedykowane nagrania w języku włoskim.
W minionym sezonie dział komunikacji Polskiej Ligi Siatkówki S.A. przygotował bezpłatne pakiety medialne ze 144 meczów, a liczba pobrań przez redakcje przygotowywanych przez nas materiałów audio i wideo przekroczyła liczbę sześciu tysięcy!
Dziennikarze mogą korzystać z materiałów przekazywanych przez Biuro Prasowe Polskiej Ligi Siatkówki S.A. bezpłatnie i bez konieczności podawania źródła. Materiały audio i wideo trafiają do nich do pół godziny po zakończeniu spotkania. Celem jest zapewnienie obecności ligowej siatkówki w mediach oraz promocji sponsorów PLS oraz klubów. Jedynym warunkiem, by media mogły korzystać z materiałów, jest bowiem używanie prawidłowych nazw rozgrywek i klubów.
Dzięki tym działaniom siatkówka jest stale obecna w najważniejszych, tzw. niesiatkarskich mediach. Materiały wideo przygotowywane przez ekipę PLS wykorzystują zarówno Polsat – na antenach i w Internecie – ale również inne telewizje. W tym sezonie dzięki temu PlusLiga była obecna choćby wielokrotnie na różnych antenach TVP, czy TVN. Z kolei materiały audio publikują regularnie największe stacje radiowe – RMF FM, Radio ZET, wszystkie anteny Polskiego Radia oraz szereg lokalnych mniejszych i większych stacji radiowych.
– Obecność w mediach jest bardzo ważna, zarówno pod względem pozyskiwania kibiców, jak i sponsorów. Gdy trzy lata temu otrzymaliśmy projekt znaczącego powiększenia liczby publikacji medialnych dzięki przygotowaniu i bezpłatnej dystrybucji materiałów dźwiękowych i telewizyjnych nie wahaliśmy się ani chwili i to była dobra decyzja, bo liczba mediów informujących o naszych rozgrywkach jest dziś znacznie większa – mówi Artur Popko, prezes Polskiej Ligi Siatkówki S.A.
Naszym celem jest dotarcie do każdego odbiorcy – zarówno czytelnika, słuchacza i widza dużych, ogólnopolskich mediów, jak i tego, który koncentruje się na swojej okolicy czerpiąc wiedzę z portali, czy radia lokalnego. Dlatego rozmowy z siatkarzami w wersji wideo trafiały i do TVN, i do telewizji TOYA w Łodzi, a te w wersji audio wykorzystywały i RMF FM, i Radio ONY w Nysie. W sumie na liście naszych odbiorców jest prawie trzysta redakcji. Rozmowy przesyłane przez nasze biuro wiele redakcji zamieszcza w formie tekstowej, już przepisane.
A po co to robimy? Powody są dwa – pierwszy to oczywiście taki, by o ligowej siatkówce mówiło się jak najwięcej i jak największa liczba kibiców otrzymywała wiadomości o PlusLidze, TAURON Lidze i TAURON 1. Lidze, ale drugi powód też jest bardzo ważny – by zapewnić tzw. zwrot marketingowy sponsorów klubów i ligi. Każdy klub, który ma dużego sponsora, rozlicza się z nim m.in. raportem medialności. Profesjonalne instytuty monitorujące media wychwytują i wyceniają każdą publikację. Czasem są to duże kwoty, np. wiadomość w serwisie dużego ogólnopolskiego radia, w której pada nazwa sponsora drużyny lub rozgrywek warta jest nawet 50 tysięcy złotych! Oczywiście sponsor bierze pod uwagę nie tylko wartość, ale i liczbę publikacji. Dlatego nie można pomijać nikogo – ani dużej, ani małej redakcji. Każda ma widza, słuchacza i czytelnika, który może być kibicem PlusLigi, TAURON Ligi, czy TAURON 1. Ligi.
By zwiększyć zasięgi w mediach zmieniliśmy w trakcie obecnego sezonu wirtualne biuro prasowe, dzięki któremu możemy szybko wysłać materiały dziennikarzom. A czas ma tutaj duże znaczenie, by np. zdążyć wysłać materiał dźwiękowy na tyle wcześnie, by mógł znaleźć się w najbliższych wiadomościach sportowych.
Polska Liga Siatkówki S.A. pod tym względem przoduje w rozgrywkach ligowych w Polsce, bo w innych dyscyplinach sportu – jeśli już – robią to kluby. W siatkówce bezpłatne materiały dla mediów również przygotowuje kilka klubów – w PlusLidze aktywne są pod tym względem są przede wszystkim Jastrzębski Węgiel, PGE Skra Bełchatów i Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle, warto także zauważyć jak rozbudowują swą pracę przy wysyłce materiałów kluby z Olsztyna, Gdańska, Zawiercia, Suwałk, Lublina czy Nysy. Wspólna praca owocuje corocznym wzrostem liczby publikacji.
Co więcej, dział medialny PLS przygotowywał z największych wydarzeń także materiały w języku włoskim, które trafiały do mediów z Serie A i były tam publikowane. Otrzymaliśmy za to podziękowanie od miejscowych dziennikarzy, którzy dopisali, że takie nowe pomysły jak zwykle ma PlusLiga.
Po zakończeniu meczów barażowych i zebraniu danych przez firmę Sponsoring Insight z całego sezonu, opublikujemy wyniki za całe rozgrywki, włącznie z imponująco wyglądającymi wynikami oglądalności telewizyjnych za cały ten okres.
Dziękujemy Państwu za sezon 2021/2022 i zapraszamy na kolejny, licząc na równie udaną współpracę.