ORLEN sponsorem Beach Ball Tour 2010
PKN ORLEN został sponsorem głównym Beach Ball Tour 2010 - Mistrzostw Polski w Siatkówce Plażowej Mężczyzn. Sponsoring turnieju jest konsekwencją intensyfikacji współpracy pomiędzy Koncernem a Polskim Związkiem Piłki Siatkowej.
W tym roku PKN ORLEN w działaniach marketingowych stawia na siatkówkę, jako bardzo atrakcyjną i ważną formę komunikacji z rynkiem. Poza cyklem turniejów Beach Ball Tour 2010, które odbędą się w pięciu polskich miastach:
Ustka (09-11 lipca)
Krynica Morska (16-18 lipca)
Ustronie Morskie (23–25 lipca)
Kołobrzeg (30 lipca-01 sierpnia)
Niechorze (13 – 15 sierpnia),
Koncern stał się patronem szeregu imprez siatkarskich o randze międzynarodowej. Między innymi będzie Sponsorem Tytularnym jednego z sześciu największych, zaliczanych do Pucharu Świata, turniejów siatkówki plażowej Swatch FIVB World Tour – Mazury ORLEN Grand Slam oraz wesprze World Grand Prix kobiet i mecz towarzyski Polska-Brazylia.
- PKN ORLEN buduje swój przekaz marketingowy w oparciu o dyscypliny, które budzą duże emocje. Siatkówka to bardzo widowiskowy sport, który zawsze gromadzi liczne grono kibiców. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się turnieje plażowe najwyższej rangi. Liczymy, że dzięki skojarzeniu z tak atrakcyjną dyscypliną będziemy mogli dotrzeć z naszymi markami handlowymi do szerokiego grona nowych odbiorców – powiedział Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.
Podczas Beach Ball Tour 2010 o tytuł Mistrza Polski będą walczyć najlepsi siatkarze w rankingu PZPS. W eliminacjach weźmie udział 16 drużyn, z czego połowa zostanie rozstawiona na podstawie punktów rankingowych przyznawanych przez PZPS za wyniki w poprzednich zawodach. Pozostałe 8 miejsc wyłaniają kwalifikacje. W turnieju finałowym wystartują 24 pary z najlepszym dorobkiem punktów rankingowych, zebranych podczas wszystkich wcześniejszych tegorocznych turniejów eliminacyjnych.
PKN ORLEN od wielu lat angażuje się w działania marketingowe bazujące na sponsoringu sportowym. Spółka dywersyfikuje portfel aktywności sponsoringowych i angażuje się w przedsięwzięcia przynoszące marce wymierne długookresowe korzyści. Koncern wykorzystuje wizerunek najbardziej utalentowanych polskich sportowców inwestując z jednej strony w sporty motorowe, dla których głównym nośnikiem komunikacji jest ORLEN Team oraz VERVA Racing Team, z drugiej w lekkoatletykę - bazując na zawodnikach z Grupy Sportowej ORLEN. Spółka angażuje się w sponsoring wydarzeń rangi międzynarodowej, a od zeszłego roku coraz aktywniej wspiera sporty drużynowe. PKN ORLEN propaguje również sport wśród najmłodszych i dba o rozwój kultury fizycznej w Polsce poprzez sponsoring pełnego cyklu Czwartków Lekkoatletycznych.