Podsumowano bydgoską część FIVB MISTRZOSTW ŚWIATA W PIŁCE SIATKOWEJ MĘŻCZYZN POLSKA 2014
Podczas dzisiejszego spotkania Rafała Bruskiego, Prezydenta Bydgoszczy, Artura Popko, Pierwszego Wiceprezesa Polskiego Związku Piłki Siatkowej oraz Stephana Antigi, Trenera Mistrzów Świata 2014 z mediami przedstawiono bilans bydgoskiej części siatkarskich mistrzostw świata.
FIVB MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE SIATKOWEJ MĘŻCZYZN POLSKA 2014 odbyły się w Bydgoszczy od 10 do 14 września. Mecze w hali Łuczniczka obejrzało 27 280 kibiców.
W 2014 roku, w czasie imprezy organizowanej w naszym kraju, reprezentacja Polski zdobyła tytuł mistrzów świata. Polska reprezentacja pokonała w finale Brazylię 3:1 i zdobyła siatkarskie trofeum, które dzisiaj było w hali Łuczniczka.
– Mistrzostwa Świata to wielkie wydarzenie sportowe, które rozsławiło Polską siatkówkę i zakończyło się wielkim zwycięstwem. Mistrzostwa pokazały jak piękna jest siatkówka. Ogromne podziękowania kieruję do Polskiego Związku Piłki Siatkowej za organizację tej imprezy. Bydgoszcz była związana z mistrzostwami świata m.in. przez trenera Stephana Antigę, który odszedł już z Bydgoszczy, ale zawsze mówimy o nim „nasz Stephan”. To było wielkie wydarzenie sportowe i promocyjne, więc cieszę się, że Bydgoszcz miała ten zaszczytny tytuł jednego z miast gospodarzy. Polscy siatkarze nie grali w Bydgoszczy, jednak wszystkie mecze były transmitowane w specjalnej Strefie Kibica, która zawsze wypełniona była po brzegi – mówił podczas konferencji prasowej prezydent Rafał Bruski.
Podczas 18 dni meczowych rozegrano 103 spotkania, z czego osiem w Bydgoszczy. Promocja Miasta Bydgoszcz jako Gospodarza FIVB MISTRZOSTW ŚWIATA W PIŁCE SIATKOWEJ MĘŻCZYZN POLSKA 2014 odbyła się w Telewizji Polsat na wybranych kanałach takich jak: Polsat , Polsat Sport, Polsat Sport NEWS, Polsat Sport Extra. Promocja miasta odbyła się poprzez produkcję materiałów z logo Bydgoszczy (wizytówka, billboard), emisję logo miasta jako Gospodarza MŚ 2014 w postaci billboardów sponsorskich, wizytówki miasta na antenach telewizji Polsat. Wartość medialna miasta Bydgoszczy w latach 2011– 2014 wyniosła 23 mln 454 tys. 687 zł. Ekspozycja logo miasta Bydgoszcz odbyła się poprzez produkcję reklamy wielkoformatowej w lokalizacjach takich jak: ul. Toruńska/Kujawska, Wojska Polskiego/ Ujejskiego, Chemik, Cicha, Fordon, Marcinkowskiego, Urząd Miasta, Warszawska. Reklamę mistrzostw eksponowano także na przystankach komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. Przeprowadzono także akcje społeczno – informacyjne, turniej „Piłka-siatka-mistrz”, „Turniej siatkarski dla młodzieży gimnazjalnej”, „Turniej piłki plażowej”.
– Mistrzostwa Świata były ważne z kilku powodów. To był ciężki, kilkuletni okres przygotowań zakończony pięknym zwycięstwem. Turniej to też przedsięwzięcie, które odbiło się wielkim echem na świecie: najnowocześniejszy branding, oprawa, system challenge, Mecz Otwarcia na Stadionie Narodowym. Mecze na żywo obejrzało blisko 600 tysięcy kibiców – mówił Artur Popko, Pierwszy Wiceprezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.
– Znam doskonale miasto, halę i bydgoski klub. Grałem tu przez dwa sezony. Jestem zadowolony, że Bydgoszcz cztery lata temu zdecydowała się organizować mistrzostwa. Nawet jeśli nie graliśmy tutaj, wiedziałem, że Bydgoszcz była z nami przez cały czas – powiedział trener Mistrzów Świata 2014 Stephane Antiga.
Spotkanie z mediami w Bydgoszczy było drugim po wczorajszym w Gdańsku. W czwartek kolejne w Mieście – Gospodarzu MISTRZOSTW ŚWIATA W PIŁCE SIATKOWEJ MĘŻCZYZN POLSKA 2014, Łodzi.
Terminy i miejsca konferencji:
6 listopada br. czwartek, 10.00 – Łódź, Atlas Arena, ul. Bandurskiego 7
12 listopada br. środa, 12.00 – Wrocław, Klub Radnego w Sukiennicach, Sukiennice 9
13 listopada br. czwartek, 14.00 – Katowice, Pałac Goldsteinów, Plac Wolności 12
14 listopada br. piątek, 11.30 – Kraków, Centrum Konferencyjne ICE Kraków, ul. Marii Konopnickiej 17