Technika jak z gier komputerowych w Pucharze Świata 2015?
Weryfikacja wideo, ledowe siatki to ostatnie nowinki techniczne, które wprowadzono do siatkówki. FIVB pracuje nad kolejnymi, a jedną z nich być może będziemy oglądać w trakcie zbliżających się Pucharów Świata. Chodzi o zaawansowaną technikę mierzenia prędkości, siły czy pułapu ataku, połączoną z wyświetlaniem danych w czasie rzeczywistym.
Japończycy, którzy opracowują ten system przy wsparciu firmy FujiFilm pochwalili się nią w promocyjnym materiale wideo. Widzimy na nim, że w trakcie meczu na obraz nakładane są w czasie rzeczywistym dane, które trochę przypominają grafiki z popularnych gier wideo. Dane jednak nie mają nic wspólnego z zabawą. System ma możliwości, by nie tylko mierzyć prędkość ataku, zasięg ataku, ale także jest w stanie wyświetlać prawdopodobieństwo skutecznego bloku w danej sytuacji czy aktualną skuteczność ataku zawodnika bądź drużyny atakującej z danej strefy.
Na razie nie znamy jeszcze dalszych szczegółów projektu, nie wiemy też czy będzie stosowany w obu Pucharach Świata i czy będzie dostępny w wersji testowej tylko dla japońskiej telewizji czy też dla całego świata.