W duchu zielonych wartości – PreZero dla przyszłości kolejnych pokoleń
Na gdańskiej plaży w Brzeźnie zakończyły się rozgrywki PreZero Grand Prix Polskiej Ligi Siatkówki 2023. Emocje kibiców rozgrzewali reprezentanci najlepszych lig w Polsce: PlusLigi i TAURON Ligi. Wydarzeniu po raz kolejny towarzyszyły zielone barwy PreZero Polska – partnera tytularnego i gospodarza stref kibica, a także wiodącej firmy z branży zagospodarowania odpadami oraz ochrony środowiska. W ramach partnerstwa firma przygotowała dla uczestników liczne atrakcje, które edukowały i zachęcały do proekologicznych zachowań. PreZero – dziękujemy, że jesteście z nami!
PreZero jest sponsorem tytularnym Grand Prix Polskiej Ligi Siatkówki od pierwszego, historycznego turnieju w 2020 roku. Od tamtej pory rozgrywki corocznie dostarczają kibicom masę fantastycznej zabawy. Firma chętnie angażuje się we wspieranie sportu, w którym dostrzega szansę na kształtowanie ekologicznych nawyków społeczeństwa. Tym samym zachęca Polaków do ochrony cennych zasobów planety.
Dlaczego zdecydowaliście się na zaangażowanie w projekt po raz pierwszy?
Patrycja Sopalska (Dyrektor Działu Komunikacji i Marketingu w PreZero Polska): W PreZero wierzymy, że ekologiczne nawyki są nieodłącznym elementem zdrowego życia, a kluczem do sukcesu jest innowacyjność i zaangażowanie. Jako wiodąca firma z branży zagospodarowania odpadów oraz ochrony środowiska, wiemy szczególnie dobrze, jak ważna jest ochrona planety. Szukamy partnerów, którzy podążają w tym samym kierunku, realizując podobne cele, a duch sportu jest nam bliski od zawsze. Takie widowiska sportowe przyciągają całe rodziny, a siatkówka – jako dyscyplina – zajmuje szczególne miejsce w sercach Polaków. Bycie partnerem tak niesamowitego cyklu wydarzeń, jakim są letnie turnieje Grand Prix Polskiej Ligi Siatkówki, daje nam możliwość bycia blisko ludzi i połączenia sportowych emocji z misją edukacji w zakresie ochrony środowiska. Dzięki temu zwiększamy zaangażowanie społeczności oraz promujemy świadomy i zdrowy tryb życia.
Podejmowanie proekologicznych inicjatyw to część naszej misji. Zgodnie z hasłem „Nowe myślenie dla czystego jutra”, koncentrujemy się na podnoszeniu świadomości ekologicznej dotyczącej m.in. ochrony zasobów, w tym segregacji odpadów i ich recyklingu.
Turnieje Grand Prix PLS to wspaniałe widowisko, odbywające się w fantastycznej atmosferze. Nie mogło nas zabraknąć także w tym roku. Cieszymy się, że możemy wcielić się w rolę partnera tytularnego i świętować kolejne osiągnięcia polskich siatkarek oraz siatkarzy.
Co powoduje, że ta współpraca trwa już czwarty rok?
Do głównych obszarów działalności PreZero należy świadczenie usług związanych z kompleksowym zagospodarowaniem odpadów komunalnych i przemysłowych. Na co dzień towarzyszymy i ułatwiamy życie milionom Polaków. Choć nasza praca jest często niewidoczna, staramy się budować z nimi trwałe relacje i wspierać to, co ważne. W sporcie jest to o tyle istotne, że wyników nie osiąga się z dnia na dzień. Sukcesy, które podziwiamy na turniejach, to efekt długiej i ciężkiej pracy, która wymaga nieustannego wsparcia ze strony partnerów i najbliższego otoczenia. Letni turniej PreZero Grand Prix to pokaz ducha walki, współpracy, ale również okazja do spotkania się w wakacyjnej atmosferze. To dlatego już po raz czwarty niezmiennie wspomagamy siatkówkę i chcemy wspólnie z działaczami klubowymi, trenerami i sportowcami, budować rozpoznawalność i renomę Grand Prix Polskiej Ligi Siatkówki oraz stwarzać możliwość sportowej i widowiskowej rywalizacji.
Czy projekt pomaga w realizacji celów, które sobie stawiacie?
Nasze partnerstwo z Grand Prix Polskiej Ligi Siatkówki nie ogranicza się do sponsoringu tytularnego. Jesteśmy obecni na wydarzeniach jako gospodarz stref kibica, a dla fanów sportowych emocji przygotowujemy liczne atrakcje: koło fortuny, eko-zagadki i quizy. Nagrodami są ekologiczne gadżety, których wykorzystywanie przyczynia się do ograniczania ilości odpadów. W tym roku przygotowaliśmy na plaży specjalną strefę edukacyjną i chill’out, gdzie można było miło spędzić czas z dziećmi bądź przyjaciółmi. Nasze spotkania są zatem nie tylko okazją do wspólnego kibicowania, ale też szczególnie ważnym elementem społecznej edukacji w zakresie ochrony środowiska i proekologicznych postaw.
Wiele dobrych zmian zaczyna się od edukacji – zarówno wśród dzieci, uczniów, szkół, jak i lokalnych społeczności. Chcemy dalej dzielić się naszą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem, dlatego angażujemy się w liczne aktywności, z którymi docieramy do Polaków. Poprzez partnerstwa i współprace, tylko w zeszłym roku przeprowadziliśmy kilkadziesiąt akcji ekologicznych dla ponad 30 tysięcy osób, w tym dzieci i dorosłych. Dzięki wielu ogólnopolskim akcjom PreZero, świadomość jak ważna jest segregacja, jest coraz większa. Nadal staramy się jednak zmienić nastawienie do odpadów, które należy postrzegać jako cenne surowce.
Jakie inne inicjatywy sportowe wspieracie poza turniejem PreZero Grand Prix?
Ostatnio zostaliśmy partnerem tytularnym polskiej Areny Gliwice. Nasza współpraca nie ogranicza się jednak do nazwy. Chcemy wspólnie budować ekologiczny wymiar funkcjonowania tak dużego obiektu w trosce o środowisko i zrównoważony rozwój. To wyjątkowy punkt na mapie Polski. W PreZero Arenie Gliwice – najmłodszym pośród tego typu obiektów w naszym kraju – organizowane są siatkarskie mundiale, mecze koszykówki, piłki ręcznej czy gale sportów walki. To także miejsce prężnie rozwijanego segmentu Business and Conference Center. Z dużym zaangażowaniem wspieramy też lokalne kluby sportowe. W tym roku jesteśmy również po raz kolejny partnerem Poland Business Run – charytatywnego biegu, którego uczestnicy zbierają środki dla ofiar wypadków oraz chorych na nowotwory.