Za nami XII Dni Marketingu Sportowego
Dwunasta edycja Dni Marketingu Sportowego, która trwała przez dwa dni w Centrum Olimpijskim w Warszawie zgromadziła około 300 przedstawicieli sportu, biznesu, mediów i polityki.
Pierwszy dzień konferencji był poświęcony dyskusji o nowych rozwiązaniach i coraz bardziej wymagających konsumentach. DMS otworzyła interesująca prelekcja dwóch specjalistów z Wielkiej Brytanii. Matt Rogan oraz Andy Burgess podzielili się swoją wiedzą na temat zarządzania relacjami z klientem. Myślą przewodnią ekspertów był CRM – złożone narzędzie, dzięki któremu w łatwy sposób można powiększyć zyski przedsiębiorstwa.
Po prezentacji gości z Wysp, na scenę wkroczył Frank Bohmann – specjalista od Budesligii. Ogromne zainteresowanie wynikało z formy wystąpienia, które składało się z prezentacji oraz wywiadu na żywo, który przeprowadził Grzegorz Chodkowski.
Akademia Piłkarska KGHM Zagłębie zakończyła pierwszy blok, bardzo dobrze skonstruowaną prezentacją wizualną, dając szansę uczestnikom na udział w Speed Business Datingu. Sesja szybkich rozmów biznesowych wzbudziła spore zainteresowanie i okazała się niepodważalnym sukcesem. Uczestnicy wynieśli z niej, oprócz nowych kontaktów, nowe doświadczenie, które jak podkreślają, będą pomocne w przyszłości.
Po krótkiej przerwie przejął mikrofon niezawodny Thimon de Jong, który w porywający sposób opowiedział o dynamice i formie zachowań konsumentów w cyfrowym świecie oraz o nowych światowych trendach w spersonalizowanym marketingu. Prelekcję również na bardzo wysokim poziomie merytorycznym przedstawiła Lesa Ukman.
Pierwszy dzień zakończyła Bettina Kuperman, która czerpiąc z własnego doświadczenia (pracowała przy organizacji Euro 2012) opowiedziała o budowaniu przewagi konkurencyjnej miast i regionów.
Wieczorem odbyła się Gala Sportu i Biznesu, na której zostały wręczone statuetki DEMES za rok 2013. W gonie zwycięzców znalazły się takie osoby jak Justyna Kowalczyk czy Janusz Pindera.
Drugiego dnia uczestnicy wybrali bloki tematyczne, które najbardziej odpowiadały ich zainteresowaniom. W pierwszym bloku tematycznym zostały poruszone zagadnienia dotyczące digital media oraz wydarzeń i organizacji sportowych. Równolegle, osoby które wybrały blok drugi zgłębiały swoją wiedzę na temat zarządzania, marketingu i sponsoringu.
W bloku pierwszym, uczestnicy dobrze ocenili prezentację Matjaža Germa, który opowiedział o wykorzystaniu mediów społecznościowych jako formie dotarcia do klienta, podpierając się wieloma praktycznymi przykładami. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również prelekcja Natalii Kościuk, która w swojej prezentacji zawarła liczby porządkujące wiedzę uczestników.
W bloku drugim punktem kulminacyjnym była prezentacja Benedikta Scholz, który na przykładzie Borusii Dortmund omówił zagadnienia dotyczące zarządzania klubem sportowym. Uczestnicy bardzo wysoko ocenili prelekcję ze względu na wykorzystanie przykładów ze świata biznesu oraz wzorcowych akcji marketingowych BVB. Bardzo gorąco zostały również przyjęta prelekcja Piotra Mateckiego i Michała Gradzika oraz Krzysztofa Kropielnickiego.
Jak co roku bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się również panele Live Pitch., dzięki którym uczestnicy zyskali dużo praktycznych wskazówek. Mamy nadzieję, że organizatorzy utrzymają tak wysoki poziom wyznaczając kierunek rozwoju branży marketingu sportowego.